To usługa polegająca na przekazaniu działań marketingowych na zewnątrz. Klient koncentruje się na swoich podstawowych procesach operacyjnych, powierzając nam obsługę marketingową – w pełnym, bądź w częściowym zakresie. Tym samym stajemy się dla Klienta zewnętrznym działem marketingu.
Czym jest outsourcing działań marketingowych?
Jakie korzyści przynosi outsourcing marketingu?
Outsourcing marketingu to oferta skierowana dla firm i organizacji, które z różnych powodów – finansowych, strategicznych, organizacyjnych, nie chcą tworzyć własnego działu marketingu lub nie chcą powiększać istniejącego działu, a jednocześnie dostrzegają i rozumieją wagę profesjonalnie prowadzonych działań marketingowych.
Wśród najważniejszych korzyści tej usługi są:
- dostęp do doświadczonych, wysoko wykwalifikowanych specjalistów ds. marketingu
- brak konieczności zatrudniania pracowników na etat – niższe koszty, mniej formalności, brak rekrutacji, większa elastyczność nawiązania i rozwiązania współpracy
- łatwość współpracy – Klient posiada dedykowanego opiekuna, który staje się jego zewnętrznym specjalistą ds. marketingu i doradcą w kwestiach działań promocyjnych i komunikacyjnych
- elastyczność współpracy – działania realizowane są w zakresie aktualnie potrzebnym danemu Klientowi
- brak konieczności nadzoru nad pracą wielu różnych podwykonawców – współpracą koordynuje dedykowany opiekun, a działania realizowane są w większości w oparciu o naszą bazę sprawdzonych, zaufanych podwykonawców
- łatwość rozliczeń – jedna faktura w miesiącu zamiast rozliczeń pracownika i wszystkich faktur podwykonawców
Jak wygląda współpraca?
Współpracę rozpoczynamy od zdefiniowania wspólnie z Klientem strategii marketingowej i celów długo- i krótkookresowych. Na tej podstawie przygotowujemy plan działań wraz z harmonogramem ich realizacji i budżetem. Dedykowany opiekun Klienta odpowiada za prawidłową realizację działań, czuwa nad założonym budżetem oraz aktywnie poszukuje nowych rozwiązań, dążąc do skutecznego osiągnięcia założonych celów.
W ramach naszej usługi oferujemy pełną obsługę marketingową, w tym w szczególności:
- opracowanie strategii marki
- planowanie kampanii reklamowych
- budowę wizerunku firmy, tworzenie logotypów, systemów identyfikacji wizualnej wraz ze wcześniejszym doradztwem w zakresie przygotowania strategii wizerunkowej
- pełną obsługę graficzną – przygotowanie materiałów reklamowych, projektowanie graficzne, realizacja sesji fotograficznych, przygotowanie materiałów multimedialnych oraz filmowych
- projektowanie i realizację stron internetowych, a także opiekę nad już istniejącymi stronami
- działania PR oraz copywriting (teksty reklamowe, artykuły do mediów, newslettery, biuletyny, publikacje, opisy produktowe)
- badania marketingowe oraz analizy
- wszelkie inne czynności związane z bieżącą obsługą działań marketingowych
Współpraca możliwa jest w formie pełnego outsourcingu – w przypadku którego Klient zleca nam obsługę wszystkich działań marketingowych, bądź outsourcingu częściowego – kiedy Klient przekazuje nam jedynie wybraną część działań.
Realizując powierzone nam działania marketingowe, współpracujemy z zespołem własnych specjalistów oraz z zaufanymi, starannie dobranymi podwykonawcami, co gwarantuje najwyższą jakość prac.