Wspieramy naszych Klientów w procesie tworzenia nowej lub modyfikacji istniejącej strategii, w szczególności w poniższym zakresie:
- Zarządzanie strategiczne
- Sprzedaż i marketing
- Controlling, rachunkowość zarządcza i budżetowanie
- Poprawa efektywności operacyjnej
- Komunikacja wewnętrzna, współpraca i motywacja
- analiza strategiczna
- formułowanie wizji, misji i celów strategicznych
- przygotowanie strategii oraz jej konkretyzacja do poziomu funkcjonalnego
- zapewnienie kluczowych zasobów
- zarządzanie oparte o wartość (Value Based Management)
- zarządzanie zmianą i ryzykiem
- restrukturyzacja
W procesie przygotowania i wdrożenia strategii wykorzystujemy w zależności od potrzeb metody, narzędzia i modele w obszarze: VBM, Strategiczna Karta Wyników, TQM, MBO, Lean Management, Six Sigma oraz inne.
Przygotowanie dobrej strategii i jej skuteczne wdrożenie bezpośrednio przekłada się na wyniki firmy oraz jej pozycję rynkową. Współpraca z zewnętrznym doradcą ułatwia dokonanie najlepszego wyboru opcji strategicznej i ścieżki dalszego rozwoju w czasach niepewności i zmienności otoczenia rynkowego, a także maksymalizuje prawdopodobieństwo skutecznego wdrożenia strategii.
Pomagamy naszym Klientom zwiększyć osiągane zyski poprzez usprawnienie procesów w obszarze sprzedaży i marketingu. Koncentrujemy się nie tylko na zwiększeniu sprzedaży, ale też na poprawie rentowności, zwiększeniu skuteczności i efektywności działań sprzedażowych, lepszym dotarciu do rynku, doskonaleniu obsługi Klienta i poprawie relacji z Klientami oraz wielu innych aspektach, składających się na ostateczny sukces działań handlowych.
W szczególności wspieramy naszych Klientów w poniższych obszarach:
- strategia sprzedaży
- strategia marketingowa, strategia marki, strategia produktu
- efektywność i skuteczność procesów sprzedaży, modyfikacja procesów sprzedaży
- projektowanie struktur działów sprzedaży
- strategie cenowe
- strategia dotarcia do rynku, kanały sprzedaży i kanały komunikacji z rynkiem
- zarządzanie obszarem sprzedaży – planowanie i budżetowanie, kontrola wyników, analiza kluczowych wskaźników
- zarządzanie obszarem sprzedaży – wytyczanie celów i zadań, udzielanie informacji zwrotnej, motywowanie, finansowe i pozafinansowe systemy motywacyjne
- zarządzanie relacjami z Klientami kluczowymi
- jakość obsługi Klienta, satysfakcja i lojalność Klienta, customer experience management
- zarządzanie wizerunkiem firmy, marki, produktu
- wsparcie w zakresie badań i analiz marketingowych
Nieodłącznym elementem skutecznego zarządzania firmą i jej finansami jest właściwe wdrożenie zasad controllingu, rachunkowości zarządczej i budżetowania.
Wspierając zarządy przedsiębiorstw w zakresie finansów, controllingu i budżetowania koncentrujemy się w szczególności na:
- wskazywaniu działań, mających na celu zwiększenie rentowności i wzrost zysku przedsiębiorstwa
- kontroli i optymalizacji kosztów działalności
- wdrożeniu lub modyfikacji procedur i zasad w obszarze controllingu i rachunkowości zarządczej
- optymalizacji procesów budżetowania i monitorowania realizacji planu
- skutecznym wykorzystaniu otrzymywanej informacji w decyzjach zarządczych
- skutecznym zarządzaniu płynnością finansową w przedsiębiorstwie
Doskonalimy procesy operacyjne przedsiębiorstw, poszukując usprawnień w obszarze jakości, kosztów i wydajności. W szczególności koncentrujemy się na:
- mapowaniu procesów, analizie ich efektywności, poszukiwaniu obszarów możliwych usprawnień
- optymalizacji procesów, w tym likwidacji wąskich gardeł, lepszym wykorzystaniu dostępnych zasobów, optymalizacji kosztów
- doskonaleniu jakości
- wdrażaniu zasad zarządzania projektami
- wdrażaniu standardów Lean Management, Six Sigma
- zarządzaniu procesami, wytyczaniu celów, KPI, monitorowaniu i analizie wskaźników
- poprawie komunikacji wewnętrznej, lepszym przepływie informacji i wymiany wiedzy
Dążąc do realizacji celów strategicznych Klientów, poświęcamy uwagę również miękkim aspektom zarządzania i procesom zachodzącym w tym obszarze. Działania w obszarze komunikacji wewnętrznej, współpracy i motywacji mogą być częścią szerszych prac, bądź stanowić odrębny projekt dedykowany poprawie funkcjonowania przedsiębiorstwa w jednym z tych obszarów.
W zakresie komunikacji wewnętrznej, współpracy i motywacji w szczególności wspieramy naszych Klientów w poniższych obszarach:
- finansowe i pozafinansowe systemy motywacyjne
- aspekty psychologiczne w zarządzaniu zespołami
- kultura organizacyjna – badanie, analiza oraz modyfikacja lub tworzenie pożądanej kultury organizacyjnej
- zarządzanie konfliktem
- zarządzanie zmianą w organizacji
Dzięki interdyscyplinarnemu zespołowi zapewniamy szerokie, całościowe spojrzenie na organizację i zachodzące w niej procesy, a tworzone przez nas rozwiązania dostosowane są do specyficznych potrzeb Klientów oraz uwarunkowań rynkowych tak, by ich wdrożenie wspierało realizację celów przedsiębiorstwa.