Pomagamy firmom zwiększać zyski i podnosić efektywność działań, świadcząc usługi doradcze w poniższych obszarach

Wspieramy naszych Klientów w procesie tworzenia nowej lub modyfikacji istniejącej strategii, w szczególności w poniższym zakresie:

  • analiza strategiczna
  • formułowanie wizji, misji i celów strategicznych
  • przygotowanie strategii oraz jej konkretyzacja do poziomu funkcjonalnego
  • zapewnienie kluczowych zasobów
  • zarządzanie oparte o wartość (Value Based Management)
  • zarządzanie zmianą i ryzykiem
  • restrukturyzacja

W procesie przygotowania i wdrożenia strategii wykorzystujemy w zależności od potrzeb metody, narzędzia i modele w obszarze: VBM, Strategiczna Karta Wyników, TQM, MBO, Lean Management, Six Sigma oraz inne.

Przygotowanie dobrej strategii i jej skuteczne wdrożenie bezpośrednio przekłada się na wyniki firmy oraz jej pozycję rynkową. Współpraca z zewnętrznym doradcą ułatwia dokonanie najlepszego wyboru opcji strategicznej i ścieżki dalszego rozwoju w czasach niepewności i zmienności otoczenia rynkowego, a także maksymalizuje prawdopodobieństwo skutecznego wdrożenia strategii.

Pomagamy naszym Klientom zwiększyć osiągane zyski poprzez usprawnienie procesów w obszarze sprzedaży i marketingu. Koncentrujemy się nie tylko na zwiększeniu sprzedaży, ale też na poprawie rentowności, zwiększeniu skuteczności i efektywności działań sprzedażowych, lepszym dotarciu do rynku, doskonaleniu obsługi Klienta i poprawie relacji z Klientami oraz wielu innych aspektach, składających się na ostateczny sukces działań handlowych.

W szczególności wspieramy naszych Klientów w poniższych obszarach:

  • strategia sprzedaży
  • strategia marketingowa, strategia marki, strategia produktu
  • efektywność i skuteczność procesów sprzedaży, modyfikacja procesów sprzedaży
  • projektowanie struktur działów sprzedaży
  • strategie cenowe
  • strategia dotarcia do rynku, kanały sprzedaży i kanały komunikacji z rynkiem
  • zarządzanie obszarem sprzedaży – planowanie i budżetowanie, kontrola wyników, analiza kluczowych wskaźników
  • zarządzanie obszarem sprzedaży – wytyczanie celów i zadań, udzielanie informacji zwrotnej, motywowanie, finansowe i pozafinansowe systemy motywacyjne
  • zarządzanie relacjami z Klientami kluczowymi
  • jakość obsługi Klienta, satysfakcja i lojalność Klienta, customer experience management
  • zarządzanie wizerunkiem firmy, marki, produktu
  • wsparcie w zakresie badań i analiz marketingowych

Nieodłącznym elementem skutecznego zarządzania firmą i jej finansami jest właściwe wdrożenie zasad controllingu, rachunkowości zarządczej i budżetowania.

Wspierając zarządy przedsiębiorstw w zakresie finansów, controllingu i budżetowania koncentrujemy się w szczególności na:

  • wskazywaniu działań, mających na celu zwiększenie rentowności i wzrost zysku przedsiębiorstwa
  • kontroli i optymalizacji kosztów działalności
  • wdrożeniu lub modyfikacji procedur i zasad w obszarze controllingu i rachunkowości zarządczej
  • optymalizacji procesów budżetowania i monitorowania realizacji planu
  • skutecznym wykorzystaniu otrzymywanej informacji w decyzjach zarządczych
  • skutecznym zarządzaniu płynnością finansową w przedsiębiorstwie

Doskonalimy procesy operacyjne przedsiębiorstw, poszukując usprawnień w obszarze jakości, kosztów i wydajności. W szczególności koncentrujemy się na:

  • mapowaniu procesów, analizie ich efektywności, poszukiwaniu obszarów możliwych usprawnień
  • optymalizacji procesów, w tym likwidacji wąskich gardeł, lepszym wykorzystaniu dostępnych zasobów, optymalizacji kosztów
  • doskonaleniu jakości
  • wdrażaniu zasad zarządzania projektami
  • wdrażaniu standardów Lean Management, Six Sigma
  • zarządzaniu procesami, wytyczaniu celów, KPI, monitorowaniu i analizie wskaźników
  • poprawie komunikacji wewnętrznej, lepszym przepływie informacji i wymiany wiedzy

Dążąc do realizacji celów strategicznych Klientów, poświęcamy uwagę również miękkim aspektom zarządzania i procesom zachodzącym w tym obszarze. Działania w obszarze komunikacji wewnętrznej, współpracy i motywacji mogą być częścią szerszych prac, bądź stanowić odrębny projekt dedykowany poprawie funkcjonowania przedsiębiorstwa w jednym z tych obszarów.

W zakresie komunikacji wewnętrznej, współpracy i motywacji w szczególności wspieramy naszych Klientów w poniższych obszarach:

  • finansowe i pozafinansowe systemy motywacyjne
  • aspekty psychologiczne w zarządzaniu zespołami
  • kultura organizacyjna – badanie, analiza oraz modyfikacja lub tworzenie pożądanej kultury organizacyjnej
  • zarządzanie konfliktem
  • zarządzanie zmianą w organizacji

Dzięki interdyscyplinarnemu zespołowi zapewniamy szerokie, całościowe spojrzenie na organizację i zachodzące w niej procesy, a tworzone przez nas rozwiązania dostosowane są do specyficznych potrzeb Klientów oraz uwarunkowań rynkowych tak, by ich wdrożenie wspierało realizację celów przedsiębiorstwa.